KÖPVILLKOR
Allmänt om produkterna
Produkterna på MARRON passar både till nybörjare och proffs, men vissa av våra varor kräver att man har förkunskaper eller specialutrustning för att resultatet ska bli bra. Är du osäker på en produkts användningssätt – kontakta oss!
Minimiålder
För att få beställa måste du ha fyllt 18 år.
Priser
Priserna är angivna i SEK inklusive moms. Momsspecifikation återfinnes på kvitto/faktura.
Presentkort
Presentkort säljs inte aktivt med anledning av att vårt nuvarande affärssystem inte tillåter automatisk inlösen av presentkort.
Om du har ett presentkort du önskar lösa in och handla med – hör av dig till order@maron.se så löser vi din order manuellt. Samma sak gäller utfärdande av nya presentkort – skicka ett mail så ordnar vi det.
Fraktkostnader
Fraktkostnaden är 59,- för DHL Service Point (ombud) och 159,- för DHL Paket till företag (utkörning).
Leveranssätt privatkunder
Ditt paket skickas med DHL Service Point. När paket anlänt till ditt lokala utlämningsställe får du en avi. Avisering sker via SMS till angivet mobilnummer och i appen Mina Paket.
Leveranssätt företagskunder
Som företag kan du välja att antingen få paketet levererat till DHL Service Point (se Leveranssätt privatkund ovan) eller som DHL Paket (utkörning). Vid det senare är det viktigt att företaget är bemannat hela tiden under kontorstid.
Leveranstid
Beställningar inkomna senast klockan 09.00 går samma dag förutsatt att allt finns i lager och att inga oklarheter finns i ordern. DHL når i normalfallet hela Sverige bortsett norra Norrland, Öland och Gotland på en arbetsdag. Enligt lag skall du erhållit din leverans inom 30 dagar från beställning.
Liggtider och fraktskador
DHL Servicepoints standardliggtid om två veckor tillämpas. Vissa produkter, såsom choklad, är extra känsliga mot kyla eller värme. Ibland händer det att chokladen har en grå eller vit hinna. Det betyder inte att den är gammal utan att den har fraktats eller förvarats i fel temperatur. Det är inget fel på grå choklad. Den blir fin igen när den upphettats. Skulle chokladen dock vara fuktig eller krossad och förpackning trasig av frakten så ska den reklameras – tag kontakt med oss.
Leveranser utanför Sverige
Vi levererar till i dagsläget till Sverige. Undantagsvis leverar vi också till Danmark och Finland – maila då in din order till order@marron.se så brukar vi kunna ordna med kortbetalning via Zettle.
Reklamationer
Skadade och felleverade varor reklameras till vår kundservice. Skicka inte tillbaka varorna innan du kontaktat oss. Läs även under ”Liggtider och fraktskador” ovan om vad som gäller för choklad.
Ej utlöst paket
Hämtas paketet inte ut inom liggtiden (se ”Liggtider och fraktskador” ovan) debiteras en avgift på 250,-. För att kunna utnyttja din ångerrätt måste försändelsen först lösas ut. Du tar sedan kontakt med oss innan det att du skickar tillbaka varorna.
Om du är missnöjd
Kontakta i första hand vår kundservice om det är någonting du inte är nöjd med. Kan vi inte lösa konflikten tillsammans rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi kommer i sådana fall att följa deras rekommendationer.
Öppet köp och returinformation
Som kund hos MARRON har du alltid 14 dagars öppet köp. Enligt den distanshandelslagen har du som kund rätt att även skicka tillbaka använda varor. Det innebär att du kan prova exempelvis ett verktyg. Om du inte blir nöjd med resultatet diskar du den och returnerar den. Du har öppet köp i 14 dagar från dess att du hämtat ut paketet. För att kunna utnyttja din ångerrätt måste du först ta kontakt med oss. Alla returer skall ske med DHL Service Point Retur – kontakta oss så skickar vi returfraktsedel. Om varan/varorna inte använts återbetalas hela ordern minus en returfraktkostnad á 59 kr. Är verktyget använd görs ett prisavdrag på 30%. Öppnade förpackningar innehållande livsmedel återtages ej.